9 Ocak 2022 Pazar

PARMAKSIZ YARIM ELDİVEN 1



MALZEMELER:

3- 3.5 numara beş şiş

Himalaya süper soft yarn 200 gramlık kalın bir ip

 YAPILIŞI:

3 numara şiş ile 36+1 ilmek kaynaştırma ilmeği başlanır.Her şişe 9 ilmek son şişe 10 ilmek son ilmek ilk ilmeğin üzerinden geçirilir. Böylece yuvarlağın düz olması sağlanmış olur. İstenilen sıra kadar 1 düz 1 ters lastik örülür. Ben 20 sıra ördüm. İpin kalınlığına göre de sıra sayısı değişir. Bence deneyerek sıra sayısını belirleyin. Ben öyle yaptım.

3.5 numara şiş ile Sol el için;

Elin iç kısmından başlıyoruz. 

1- 9 düz-9 düz-3 ters-6 düz-6 düz-3 ters

2- 3-4. sıra aynı şekilde örülür.

Başlangıç şişindeki son 2 ilmek 2. şişe aktarılır. Artırmalarda hata yapmamak için.İlk şişte 7 ilmek oldu. 

1- 7 düz. 7. ilmeğin altından alarak artırma- 11 düz-3 ters-6 düz-6 düz- 3 ters

2- İlmekler olduğu gibi örülür.

3- 8 düz-1 artır-11 düz-3 ters- 6 düz-6 düz-3 ters

Bu sırada örnek kurulur ve artırmalara devam edilir. Örnek her sırada artırmalar her 2. sırada yapılmaya devam edilir.

5- 9 düz-1 artırma-11 düz- 3 ters-5 düz-1'li burgu-5 düz-3 ters

Bu şemaya göre örülür.

İlk şişte 16 ilmek olana kadar her 2. sırada artırmalar yapılır.

Örnek ve artırmalar  bittikten sonra 2. şişteki son 2 ilmek 3. şişteki 3 ters ilmeğin önüne alınır.2. şişteki 9 ilmek parmak için ipe dizilir. Şimdi şişlerde toplam 36 ilmek var. 4 sıra ilmekler olduğu gibi örülür.Daha sonra 3 numaralı şişe geçilerek  12 sıra lastik örülür.Bu kısımda sırayı deneyerek de belirleyebilirsiniz.Hazır kazaklar gibi lastik bitirme veya normal olarak kesebilirsiniz.


Şimdi parmak örülecek birleşim kısmında ben 5 tane artırma yaptım. Örnekte 3 artırma vardı ama dar oldu. Parmaktaki ilmek sayısı 14 ilmek Ben 7 sıra düz 2 sıra lastik örüp hazır kazaklardaki gibi kapatma yaptım.

Sağ El

Artırmalara kadar sol el gibi örülür. Artırmalarda sağ el

9 ör-2 ör- 1 artır-7 ör-3 ters-6 düz- 6 düz-3 ters Sağ elde artıra her zaman 2. ilmeğin altından olacak.Her 2. sırada 2. şişte 2 ilmek örüp artırma yapılacak 

Sağ elde de sol elde olduğu gibi örnek bittikten sonra parmak ipe ipe dizilmeden önce simetrik olarak ilk şişteki ilk 2 ilmek 4. şişteki 3 ters ilmeğin önüne alınır.








Eldiveni ördüğüm sitenin linkine bakmak isterseniz.

https://www.youtube.com/watch?v=IJhApbT_nYg&list=LL&index=12

Bu da hazır kazaklar gibi ilmek kapatma videosu

https://www.youtube.com/watch?v=W688OHEqjQQ&t=100s

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder