25 Eylül 2013 Çarşamba

SODA ŞİŞESİNDE DOMATES SOSU



             Seradan kızaran domatesleri topladım.


       Tam kızarması için bir kaç gün balkonda beklettim.

      Daha sonra yıkayıp, rondodan geçirerek soda şişelerine doldurdum. Üzerine bir çay kaşığı kadar tuz ekledim ve aşağıda resmini gördüğünüz alet ile kapağını kapattım. Domatesler bitene kadar şişeleri bu şekilde doldurup kapattım. Büyük bir tencerenin altına bardak bezini serdim, üzerine şişeleri dik olarak koydum ve üzerini geçecek kadar su ile doldurup, kaynamaya başladıktan sonra 30 dakika kadar kaynattım. Soğuyana kadar tencereden çıkarmadım.Soğuduktan sonra istediğiniz şekilde dizebilirsiniz.

      Geçen yıl sosu domatesleri rondodan geçirip,tuz koyup kaynattıktan sonra sıcak olarak şişelere doldurup ağzını kapatıp, hemen ters çevirmiştim. Böyle de güzel oluyor. Fakat çiğ olarak doldurunca bana sanki vitamin kaybı daha az oluyor gibi geldi. 

      Bu şekilde çiğ olarak doldurup bulaşık makinesine dik olarak dizip 80-90 derecede iki kez yıkayarak yapanlar da var ama ben buna cesaret edemediğim için kaynattım.

       Geçen yıl bu şişelerde meyve suyu da yaptım. Çok güzel oldu.Mesela kaysıyı haşlayıp süzgeçten geçirdim. Su ve şeker katarak kaynattım ve sıcak olarak şişelere doldurup,kapağını kapatıp, hemen ters çevirdim.İşte size ev usulü meyve suyu. 

      Biz soda çok içtiğimiz için hem şişeler değerlenmiş oluyor, hem de sos bir kerede kullanıldığı için bozulmuyor.

     Doldurduğunuz şişelerin üzerine kapağı yerleştirip alete koyuyorsunuz ve üzerine bastırıyorsunuz, bir tık sesi geliyor, şişe alet ile yukarıya çıkıyor. Bu şekilde olduğu zaman kapak tam kapanmış oluyor.

      

       Ben bu aleti interrnette gezinirken gördüm ve nereden alındığını öğrendim.Burak züccaciye İzmir Kemeraltı'nda Telefon numarasını aradığınızda size hemen kapaklarıyla birlikte gönderiyor. Ben aleti geçen yıl 20 TRY'ye, Bir paket kapağı 5 TRY'ye aldım. 10 lira kargo üçreti ödedim. Toplam 35 liraya mal ettim. Kullananlar için çok güzel bir alet.Uzak şehirde olanların çok kapak almalarını tavsiye ederim. Çünkü kapaklar çabuk bitebiliyor.

      Almak isteyenler için
Aydın YENİDERE- Gündüz HALİMAN
Tel.No: 0 232 483 00 75

e-mail: aydinzuccaciye@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder