26 Aralık 2013 Perşembe

PEMBE BERE


              Bu bereyi Nakonun Süper İnci ipini iki kat yaparak 6 numara şiş ile ördüm. 40 ilmek başladım. 10 ilmeğini haroşa yaptım. Somraki 30 ilmeği de kazayağı denilen örnekten ördüm.

            Bereyi 40 ilmek başladıktan sonra ters sırada örneğini kurdum. 10 ilmek haroşa ördüm daha sonraki 2 ilmeği ters ördüm. Ama ters örerken önce ilk ilmeği değil de sonraki ilmeği sonrada ilk ilmeği ördüm.İlmekleri beraber şişten çıkardım. sonraki ilmeği 1 düz ördüm. Bu şekilde sırayı bitirdim.

         Düz sırasında da iki ilmeği düz ördüm ama bunda da yine önce 2. ilmeği daha sonra 1. ilmeği ördüm. Sonraki ilmeği 1 ters ördüm. Son 10 ilmeği yine haroşa ördüm.

        Bu şekilde uzunluğu kızımın başına olacak kadar örüp kestim. Keserken düz ilmekleri normal kestim. ters ilmeği şişten bırakıp. ilmeği öbür şişe geçirerek bir kez daha ördüm. Böylece bırakmış olduğum ilmeğin yerini de kesmiş oldum. Bu şekilde sıra sonuna kadar kestim ve sökmeden diktim. Çünkü söktükten sonra dikmek zor oluyor.
    Ponpon yapıp diktim.


      Daha sonra kızım atkısını da yap deyince 25 ilmek başlayarak atkısını başladım. Başta ve sonda 1 kenar ilmeği yaptım.2 düz bir ters olarak beredeki şekilde ördüm. Aynı şekilde keserken ters ilmekleri bıraktım. Bu atkı diğer sökmeli örülen örnekler gibi sökülürken fazla uzamıyor. Eğer örmek isterseniz istediğiniz uzunlukta örün. Ben uzar diye kısa ördüm ama söktükten sonra fazla uzamadı.






      Bu bereyi de Alizenin kalın bordo renkte ipiyle ördüm. Normalde 8 numara şiş ile örülüyordu. Ama ben 7 numara şiş ile ip kalın olduğu için 32 ilmek başladım.

     8 ilmek haroşa 2 ilmek düz 1 ilmek ters olarak örneği kurdum. Bir yumak ipten tam bir bere çıktı. Ama ponponu hariç .Ponpon da yapmak isterseniz 1 adet daha ip almanız gerekiyor. Ben evde aynı renkte ipim olduğu için ip almama gerek kalmadı. Bunun için çok mutlu oldum. Örgü örerken en sinir olduğum şey örgünün bitmesine yakın ipin bitmesidir.

1 yorum:

  1. dilmen hanım bu bereden ben de kızıma yaptım çok güzel oldu..yapmak isteyen arkadaşlara şimdiden kolay gelsin :)

    YanıtlaSil