24 Şubat 2014 Pazartesi

ISPANAKLI BÖREK



MALZEMELER:

6 Adet yufka
1.5 su bardağı süt
1 subardağı sıvı yağ zeytinyağı karışımı
1 yumurta
2 kaşık yoğurt

İÇ MALZEMESİ:

1/2 kg ıspanak (sapları ayıklanmış)
sıvı yağ
1 adet soğan
kimyon
tuz
salça
biber

YAPILIŞI:
   Böreğin önce içini hazırladım. Soğanları yağla kavurdum.Salçayı ekledim. Daha sonra doğradığım ıspanakları ekledim. Tuzunu, biberini, kimyonunu kattım. Ispanaklar suyunu çekene kadar kavurdum. Soğumaya bıraktım.
     Süt ile sıvı yağı karıştırdım. Yoğurt ve yumurtayı bu aşamada katmadım.

       Yufkaları açtım. 4'e böldüm. Süt ve yağ karışımından üzerine sürdüm. Yufkanın geniş tarafına ıspanaklı harçtan koydum.Bol olarak dar uca kadar sardım ve kendi etrafında döndürdüm.
       Yağlanmış tepsiye dizdim. Yufkalar bittikten sonra kalan süt yağ karışımına yoğurt ile yumurtayı katarak karıştırdım ve böreklerin üzerine döktüm. Çörekotu ve susam ile süsledim.

    Börekler piştikten sonra diğer fırın tepsisini fırından çıkan börek tepsisinin üzerine ters şekilde kapattım. Börekler kuru olmasın diye. Böreklerin ilk sıcaklığı geçtikten sonra servis tabağına dizdim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder