10 Mart 2014 Pazartesi

UMAÇ HELVASI





MALZEMELER:

250 gram margarin ya da tereyağı
2 kaşık dolusu sarıyağ
1.5 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su
4 su bardağı un
1 çaybardağı süt


YAPILIŞI:

  Öncelikle unu bir tepsiye döktüm. Üzerine 1 çaybardağı sütü aralıklarla serpiştirerek döküp elimle ovaladım. Bu şekilde umaçını yapmış oldum.Daha sonra unu elekten geçirerek iri tanelerle unu ayırdım.

       
   Tencereye yağları koyup erittim.
           Önce iri taneleri biraz kızarıncaya kadar kavurdum.Daha sonra diğer unun hepsini dökerek kısık ateşte kavurdum.



           Daha önceden 1 taşım kaynatıp soğuttuğum şerbeti kavurduğum karışımın içine döktüm. Şerbeti çekince ateşten indirdim. Biraz demlendikten sonra servis tabaklarına aldım.

     Bu tarifle 3 tabak helva çıktı.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder