2 Eylül 2015 Çarşamba

KIRMIZI DOMATES TURŞUSU(EZME) VE SOSU




MALZEMELER:

5 Kg domates
1 kg yeşil acı biber
1 kg kapya biber
5 baş sarımsak
1 su bardağı elma sirkesi (turşuya katılacak)
3 yemek kaşığı tuz
1 su bardağı zeytin yağı (sosa katılacak)

YAPILIŞI:
Malzemeleri yıkadım, sarımsakları soydum, biberleri temizledim.
Hepsini karıştırarak rondodan geçirdim.
Tencereye koydum. Daha sonra bu malzemenin yarısından biraz daha azını sos yapmak için başka bir tencereye ayırdım.

Turşu yapacağım tencerenin içerisine tuz ve sirkeyi ekledim. Bir gün güneşte açık olarak beklemesi lazım.Ekşiyip kabarıyor.  Fakat benim öyle bir imkanım olmadığı için 1 gün mutfakta ağzı açık beklettim. Daha sonra küçük kavanozlara doldurdum. Serin ve karanlık yerde beklemesi lazım. Tadı şimdiden çok güzeldi.
DOMATES SOSU:
Sos için ayırdığım tencereyi ocağa koydum. Zeytin yağını kattım. Yarım saat kadar kaynattım. Tuzunu ekledim. Ocağın altı açıkken küçük kavanozlara koyup ağzını kapattım ve ters çevirdim.
 Bu yaptığım sos hem kahvaltıda hem de yemeklerin yanında çok güzel oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder