12 Ekim 2015 Pazartesi

KIYMALI BÖREK (ÇİĞ BÖREK)

     Bu tarifi yıllar önce Oktay Usta'nın Yeşil Elma Programından almıştım. Çiğ börekler genelde mayalı hamurla olur. Bu tarif değişik gelmiş ve denemiştim. Gerçekten çok güzel oluyor. Denemenizi tavsiye ederim. Pişman olmayacaksınız.

MALZEMELER:
2 Adet yumurta
4 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu

İÇ HARCI:

250 Gram kıyma
1 adet soğan
kimyon
tuz
karabiber

YAPILIŞI:
    Bütün malzemeleri karıştırıp, yumuşak bir hamur yaptım. Kündeler haline getirip dinlenmeye bıraktım. Bu arada iç harcını hazırladım. 
Soğanı rendeledim. kıymayı, tuzu, biberi, kimyonu katıp karıştırdım.
  Hamuru merdane ile açtım. Kıymayı hamurun yarısına yaydım.
Diğer yarısını üzerine kapatıp bir kesici yardımı ile kenarlarını kestim.
 Yağda kızarttım.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder