26 Ekim 2016 Çarşamba

TUNUS İŞİ ERKEK YELEĞİ




MALZEMELER:

6 Adet Nako Superlambs Special ip
6 numara Tığ Şiş
1 adet fermuar

YAPILIŞI:

ARKA:
94 ilmek başlanır. 5 sıra lastik kısmı örülür. 63. sırada koltuk kesmeye başlanır.
Koltuk için 6 ilmek atılır. 6 ilmek kesilir. İlmekler kesilirken 3 kerede kesilir. Böylece lastiğin büzüşmesi engellenir.
6 ilmekten sonra 3 ilmek kesilir ama 2 defada kesilir. ilmeklerin 2 tanesi bir kerede kesilir.
2 ilmek kesilir. (1 defada)
2 ilmek kesilir.
5 kere 1 ilmek kesilir.Diğer tarafta da aynı şekilde kesilir.
İstenilen boyda koltuk örülerek kesilir.


ÖNLER:

48'er ilmek başlanır.
63. sırada koltuk kesilir. Arkadaki gibi 6 ilmek atılır. sırasıyla arkadaki şekilde
6-3-2-2-1-1-1-1-1-1 kesilir.
79. sırada yaka için 5-4-3-2-2-1-1 kesilir.
15 sıra düz örülüp kesilir.


Diğer tarafı ta aynı şekilde ördüm.
Cepleri ayrı örüp dikmek yerine ilk defa üzerinde örmeyi denedim. İyi oldu. Çünkü örgüde dikiş yapmayı hiç sevmiyorum. İlmekleri ortaladım. 12 ilmek bıraktım 24 ilmek topladım diğer tarafta da 12 ilmek kaldı. 24 ilmeği devamlı ördüm. baş ve son ilmeği örerken yelekle birleştirdim. Son üç sırayı lastik örgüsünden yaptım.

Yaka ilmek alınarak örülür. Fermuar dikilerek yelek bitirilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder