15 Mart 2013 Cuma

HAZIR KAZAKLAR GİBİ ÖRGÜ BAŞLAMA TEKNİĞİ


     Öncelikle başlayacağınız ipten farklı bir iple başlayacağınız sayının yarısı kadar sayıda başlıyorsunuz. Mesela 40 ilmekle bir örnek başlayacaksanız. 20 ilmek başlıyorsunuz.
     Daha sonra öreceğiniz renkle düz olarak 5 sıra örüyorsunuz.
     6.sırayı öreceğiniz zaman mesela 1 düz 1 ters lastik örecekseniz bir ilmeği düz örüp,
   diğer ilmeği örgünün altından öreceğiniz renkteki ilmeği alarak ters örüyorsunuz.Bu şekilde ördüğünüzde ilmek sayısı 2 katına çıkıyor. Yani 20 ilmek 40 ilmek oluyor.


    şekilde gördüğünüz gibi farklı renkteki ip aşağıda kaldı.
     Sırayı bu şekilde tamamladıktan sonra altta kalan ipi söküyorsunuz.
   Şimdi öreceğiniz iple istediğiniz kadar lastik örüp, örneğinizi örebilirsiniz.Bu şekilde örgünün kol ağızları ve etek kısımları çok güzel görünüyor.

  Bu tekniği arkadaşım Şafak DURUHAN'dan öğrenmiştim. Örgülerimi artık bu şekilde başlıyorum.Örmek isteyenlere kolay gelsin.

9 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    2. Sizin yazdığınız yorumu ben silmedim. Bu yorum bana gelmedi ki sileyim. Yazar derken sizi kastediyor. Bu yorum geldiğinde zaten yazar tarafından silinmiştir diyordu. ben de siz yorum yapmaktan vazgeçip sildiniz zannettim. Bir yanlış anlama oldu zannederim. Ben hiçbir yorumu silmedim. Silmem de.

      Sil
  2. anlatımınız için çoook teşekkür ederim bana o kadar yardımcı oldunuz ki ...örgü örmeyi çok seviyorum bu lastiği yapmasını bilmiyordum sizin sayeniz de öğrendim ALLAH RAZI OLSUN ellerinize sağlık yeni anlatımlarınızı bekliyorum selamlar.

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim anlatım için Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  4. Emeğiniz için teşekkürler farklı bir teknik mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. Mrb.çok farklı bir teknikmis paylaştığınız için çok teşekkür ederim.ben örgün tamamını Selanik örgüsü olarak orecem acaba bu teknikle yapabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  6. Tabiki yapabilirsiniz Çok güzel olur.

    YanıtlaSil