25 Eylül 2013 Çarşamba

KUŞBURNU MARMELATI







         Bu yıl sağolsun erkek kardeşim beni kurburnu toplamak zahmetinden kurtardı. Kendilerine topladığı kuşburnularan 2 poşetini de bana verdi. Bir poşetini kuruttum. Bir poşeti ile de marmelat ve kuşburnu kompotosu yaptım.

       Öncelikle kuşburnuları temizledim, yıkadım düdüklü tencerede pişirdim. Böyle daha çabuk pişiyor. Daha sonra önce kalın süzgeçten daha sonra da ince süzgeçten geçirdim. İlk süzgeçten geçirdiklerime su katmadım ve katı bir posa elde ettim. Daha sonra bu posaya şeker katarak 1-2 taşım kaynattım ve çok az limon tuzu attım. Sıcakken kavanozlara koyup ters çevirdim.Bu marmelatım oldu.

    




        Kalan kuşburnuları sulandırarak süzgeçten geçirdim ve içilebilecek oranda su ve şeker katarak kaynatım. Sıcak sıcak şişelere doldurarak kapağını kapatıp ters çevirdim. Böylece kışın içebileceğimiz hazır kuşburnu suyumuz oldu.



       Yapması çok zahmetli ama yemesi ve içmesi de bir o kadar zevkli.Benim kuşburnularım tam olgunlaşmamıştı. Tam olgunlaşmış olsa rengi daha koyu olurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder