12 Aralık 2013 Perşembe

BERE






    Dün akşam oturdum ve bu soğuk kış günlerinde çok çabuk ve zevkle yapabileceğiniz bir bere ördüm.Bu bereyi yıllar önce kendim için örmüştüm. Dün akşamda açıklamalı anlatabilmem için tekrardan ördüm.





              Önce 6 zincir çekip, birleştirdim..Buna 22 tane ipi bir kere dolayarak trabzan yaptım. Daha sonraki sırada ilk ilmeğin önünden içten geçirerek trabzan yaptım.Sonraki trabzanı araya batarak yaptım. Bu şekilde bir önden alarak bir araya batarak sırayı bitirdim.


            Sonraki 4 sırada bir önceki sırada önden aldığım ilmeği yine önden araya battığım ilmeği de arkadan alarak aralarına zincir çekmeden  ördüm.

             4 sırayı bu şekilde ördükten sonra aralarına 1'er zinçir çekerek aynı şekilde bere bitene kadar ördüm.18 sıra olunca diğer örneğe geçtim.Bereyi başınıza takarak uzunluğunu ayarlarsanız daha iyi olur.




                 Yukarıdaki resimde birleşim yerini görüyorsunuz.

                 Daha zonraki sırada 2 zincir çekerek ilmeklerin arasına batıp trabzan yaparak sırayı bitirdim.


              Birleşim yerini yaptıktan sonra 2 zincir çekerek bir sonraki deliğe ipliksiz olarak battım. 2 kere ip dolayıp bir kerede çekerek fıstığı yaptım. Araya zinçir çekmeden önceki deliğe aynı şekilde fıstık yaptım.Bir şekli yaptıktan sonra diğer şekile geçince araya 1 zincir çektim.




       Diğer sırayıda fotoğrafta görüldüğü gibi aynı şekilde yaptım.
        



          Son sırayı tek fıstık yapıp 3 zincir çekip aynı yere battom ve ip almadan fıstıkların ortasına battım.Daha sonra bir çiçek yaptım.Berenin  alt kısmın katlayarak diktim.

            Benim bu ördüğüm berenin ipi çok kalındı. Onun için kalıp gibi duruyor.







            Bu da benim daha önce kendim için ördüğüm bere. Bu bereyi daha ince iple örmüştüm. Siz de ince iple örmeyi düşünürseniz. Berenin ortalarına doğru aralardaki zincir sayısını 2'ye çıkarın ki çok sıkı olmasın. Sıra sayısı da daha fazla oluyor.Kalın ip olunca sıra sonuna kadar 1 zincir yeterli oluyor.



            Bu da ördüğüm başka bir bere.
       






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder