1 Ocak 2014 Çarşamba

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN TATLI



                 Bu tatlıyı yılbaşı için yapmıştım. İnsanın çok vaktini almayan, çıtır çıtır bir tatlı oluyor. Denemenizi tavsiye ederim. Yufka açmaya üşenen hanımlar için çok pratik.

MALZEMELER:
1 Paket baklavalık yufka
6 subardağı toz şeker
5 su bardağı su
yarım limon suyu
içi için ceviz ve ya fıstık
üzeri için 1 adet margarin

YAPILIŞI:

     Ben önce şerbetini hazırladım. Malzemeleri koydum. kaynamaya başladıktan sonra limon suyunu katıp 10 dakika kaynatım.
    Daha sonra yufkayı açtım. Hepsini ortadan ikiye kestim. Kullanacağım yufkaları alıp diğer yufkaları kurumaması için poşetin içerisine koydum.Fıstığı yufkanın baş tarafına boylu boyunca koydum. 5 adet yarım yufkayı alarak sardım. sonra istediğim uzunlukta kesip tepsiye dizdim. Bütün yufkaları bu şekilde yaptıktan sonra 1 adet margarini eritip, tatlının üzerine gezdirdim.200 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirdim.
   İlk sıcaklığı geçtikten sonra soğuk şerbeti sıcak tatlının üzerine döktüm. Şerbetini çektikten sonra üzerini fıstık ile süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder