12 Ocak 2014 Pazar

İRMİK HELVASI





MALZEMELER:

2 su bardağı irmik
2 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
200 gram margarin
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 paket çam fıstığı(dolmalık fıstık)

YAPILIŞI:

     Önce margarin eritilir zeytinyağı katılır. Çam fıstıkları yağda biraz kavrulur daha sonra irmik katılır ve kavrulur. Bu arada 4 su bardağı su ile 2 su bardağı şeker eriyene kaynatılır. Kavrulan irmiğin üzerine sıcak olarak dökülür ve kısık ateşte çekmesi sağlanır.Şerbetini dökerken dikkatli olun. Kapağını kapatarak az açıp aradan dökün.Yoksa yanabilirsiniz. Şerbet sıcak olduğundan buharı elinizi yakabilir. Daha sonra 1 yemek kaşığı kadar şeker helvanın üzerine dökülüp karıştırılır ve altı kapatılarak 5 dakika kadar ağzı kapalı olarak dinlendirilir. İsteğe göre şekillendirilir.

    Benim yıldız şekilli bir kalıbım vardı .Helvayı onunla şekillendirdim.Üzerini çam fıstığı ile süsledim.

   Not:  Ben çam fıstığı almayı unuttuğum için bu gün yaptığım helvaya katamadım.Bu helvaya çam fıstığı çok yakışıyor.

   Herkesin kandilini kutlarım.Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder