20 Mart 2014 Perşembe

KADAYIFLI MUHALLEBİ


MUHALLEBİ İÇİN MALZEMELER:

1,5 Litre süt
1,5 su bardağı şeker
10 tatlı kaşığı dolusu un
10 tatlı kaşığı dolusu nişasta
1 paket vanilya
1 paket krem şanti

KADAYIF İÇİN MALZEMELER:

350 gram kadayıf
4 çorba kaşığı dolusu şeker
6 çorba kaşığı tereyağı ya da margarin (ben sarıyağ kullandım)
1 su bardağı dövülmüş fındık içi


YAPILIŞI:

         Öncelikle dondurucudan çıkardığım kadayıfları ufalayarak geniş bir tavaya aldım. Kadayıflar dondurucuda olunda daha güzel ufalanıyor. Üzerine margarin ve şekeri koydum ve devamlı karıştırarak kavurdum. Kızarmasına yakın fındığı üzerine döktüm. Biraz da böyle karıştırdım. Soğumaya bıraktım.

       Muhallebiyi yaparken şeker,nişasta ve unu tencereye aldım. Sütten 1 su bardağı krem şanti yapmak için ayırdım. kalan sütü tencereye döktüm.Muhallebi kıvamı alana kadar pişirdim. Ocaktan aldıktan sonra 1 paket vanilyayı katarak karıştırdım.Muhallebiyi soğumaya bıraktım. Kabuk bağlamaması için sık sık karıştırdım.
        Ayırdığım 1 su bardağı süt ile krem santiyi karıştırdım.
       İyice ılınan muhallebinin üzerine döktüm.
      Mikserle iyice karışana kadar çırptım.
      Kıvamı çok güzel oldu. İnsanın bu haliyle bile yiyesi geliyor.Çok artımlı oluyor. Bu tarifle ben bir kare borcamda, bir dikdörtgen borcam da, iki tane de kasede yaptım.
       Kaselerin altına kadayıftan koydum.
     Üzerine muhallebiden koydum.Onun üzerine kadayıf, onun üzerine muhallebi ve en üste bir kat daha kadayıftan koydum.Buzdolabında bir gece beklettim. Servis yapacağım zaman bıcakla kenarlarından geçim ve tabağa ters çevirdim.
      Bocamda yaptıklarımın altına kadayıf, üzerine muhallebi ve onun üzerine tekrer kadayıf koydum.
      Deneyin pişman olmayacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder