3 Nisan 2014 Perşembe

KIYMALI PİDE





MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:
1 Su bardağı süt
1/2 paket insant maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı tozşeker
2.5 su bardağı un
1 yumurta (akı içine sarısı üzerine sürmek için)
1/2 çay bardağı erimiş margarin ya da tereyağı

HARCI İÇİN:
250 Gram kıyma
1 adet soğan
2 adet yeşil biber biber
1.5 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı sıvı yağ
kırmızı biber
kara biber
kimyon

YAPILIŞI:
      Hamuru için bütün malzemeler karıştırılır. Ekmek hamuru kıvamında hamur yapılır. Unu az gelirse un ekleyebilirsiniz.
   Harcı için soğan ve biber ince kıyılır. Diğer malzemelerle birlikte kıymanın içerisine katılır ve el ile yoğrulur. Domates en son katılır. Benim o anda domatesim olmadığı için katmadım. 

   Hamuru ben 8 parçaya böldüm. Oval olarak açtım.
  Üzerine harçtan koydum.


    Kenarlarını içeriye doğru katladım.
  Üzerine sıvı yağ ile karıştırdığım yumurta sarısını sürdüm. 200 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirdim.
    Tadını beğeneceğinizden eminim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder