6 Haziran 2014 Cuma

ÇİLEK REÇELİ

MALZEMELER:
1.5 kg çilek
1.5 kg toz şeker
1.5 çay kaşığı limon tuzu

YAPILIŞI:

Çilekleri temizleyip yıkadıktan sonra tencereye koydum,büyük olanları 4'e böldüm ve üzerine şekerin hepsini döktüm. Bir gece bu şekilde suyunu vermesini bekledim.
   Resimdeki gibi suyunu verdikten sonra kaynatmaya başladım. Kaynaya kadar harlı ateşte, kaynamaya başladıktan sonra kısık ateşte pişirmeye devam ettim.
Kaynarken oluşan köpükleri bir kaseye aldım.Altını kapatmadan 10 dakika önce limon tuzunu kattım.
     Kaynarken bu şekilde dana gözü denilen köpükler oluşunca reçelin kıvamı tamam demektir.Daha kalın kıvam için biraz daha fazla kaynatabilirsiniz.Ben 45-50 dakika kadar kısık ateşte kaynattım.Kıvamını anlamak için buzdolabında soğuttuğunuz bir çay tabağına reçelin suyundan biraz döküp parmağınızla ortasını açın hemen birleşmiyorsa kıvamı olmuş demektir.


  Altını kapattıktan sonra hemen kavanozlara doldurup ağzını sıkıca kapattım.Bu miktarlarla 3 kavanoz reçelim oldu.

 Yapmak isteyenlere kolay gelsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder