20 Ocak 2015 Salı

BERE VE BOYUNLUK TAKIMI



KULLANILAN MALZEMELER:
2 adet Bambu İplik
3,5 numara 5 şiş

       150 ilmek başladım. 12 sıra 1 düz 1 ters lastik ördüm. Daha sonra 1 düzden 5 ilmek çıkarıp, 2 ters 5 ters ilmeği birlikte keserek 2 ters ilmek  olarak örneği kurdum. 6 sıra bu şekilde ördükten sonra 7. sırada 1 düz ilmeğin içerisinde 5 tane ilmek çıkardım. 2 ilmek ters ördüm. 5 ilmeği tersten birlikte ördüm. 2 ilmek ters ördüm.1 düz ilmekten 5 ilmek çıkardım. Bu şekilde yine 6 sıra ördükten sonra 7. sırada yine aynı şekilde ilmekleri artırıp, keserek örmeğe devam ettim.

      5 tane örnek olduktan sonra örneği kurarken 9 ters ilmeğin baştan 2 tanesini birlikte ters örerek kestim. 2 sıra böyle ördükten sonra diğer taraftaki 2 ters ilmeği ters birlikte örerek kestim. Örneği bu şekilde bitirdikten sonra 5 ters ilmeği 4 ters ilmeğe düşürdüm. örneği bu şekilde bitirdim.
      Daha sonraki örneğe başlarken her sırada tersleri azaltarak devam ettin. son kalan düz ilmekleri tığla birleştirdim.
BOYUNLUK

Boyunluğu 120 ilmek başladım. Aynı berede olduğu gibi 12 sıra 1 düz 1 ters lastik ördüm. Örneği kurdum.
4 örnek yaptıktan sonra yine 12 sıra 1 düz 1 ters lastik örerek boyunluğu bitirdim.
Boyunluk saç bandı olarak ta kullanılabilir.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder