20 Ocak 2015 Salı

ÇİÇEK EKMEK


MALZEMELER:

2 Su bardağı süt
1 su bardağı su
1 paket insant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1Yemek Kaşığı sıvı yağ
Un

Hamurları yağlamak için sıvı yağ

Üzeri İçin;
2 yemek kaşığı pekmez
1 yemek kaşığı su karışımı.
Susam

YAPILIŞI:

     Ben malzemelere süt yazdım ama sadece su ile de yapabilirsiniz. Bütün malzemeleri karıştırdım. Kulak memesinden biraz yumuşak hamur yaptım. Hamuru buzdolabına attım. Ertesi gün sabah dolaptan çıkardım.12 parçaya ayırdım. Çay tabağı büyüklüğünde açtım.İki tarafını da sıvı yağla yağladım. Kelepçeli kalıba yarısı üst üste gelecek şekilde dizdim. Ortasına da bir tane yuvarlak yaptım.
     Hamurları dizdikten sonra pekmez ile suyu karıştırıp ekmeğin üzerine sürdüm ve susam döküp 200 derecelik fırında pişirdim.
    
Aynı gün yapmak isteyenler 1-2 saat mayalandırdıktan sonra şekil verebilirler. Ben sabahları hamur yapmak istemediğimden akşamdan hamur yapıp, ertesi gün şekil verip kahvaltı için pişiriyorum.

Yapmak isteyenlere kolay gelsin.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder