2 Şubat 2015 Pazartesi

KLASİK ROBADAN İKİ RENKLİ BEBEK HIRKASI

MALZEMELER:

2 Yumak Beyaz Nako Bebe Yünü
1 Yumak Mavi Nako Bebe Yünü
3.5 numara şiş
5 Adet düğme

119 ilmek başladım. 2 diş haroşa ördüm. Sonraki sırada başlangıç ilmeğini aldıktan sonra 2 ilmeği birlikte ördüm. ipi işe dolayarak artırma yaptım. Böylece 1 kesme - 1 artırma yaparak sıra sonuna kadar ördüm.Diğer sırayı da düz ördüm. 4. dişi örerken sıranın  başında ve sonunda 1 ilmek artırdım.
5.dişte sıranın başında ve sonunda 4'er ilmek artırdım. Böylece 5 diş haroşa örmüş oldum.
 




Şimdi asıl örneği kurmaya başlayalım.
   8 ilmek haroşa-22 ilmek düz- 1 ipi dolayarak artırma-2 düz-1 ipi dolayarak artırma-8 düz- 1 ipi dolayarak artırma-2 düz-1 ipi dolayarak artırma-45 düz-1 ipi dolayarak artırma-2 düz- 1 ipi dolayarak artırma-8 düz-1 ipi dolayarak artırma-2 düz-1 ipi dolayarak artırma-22 düz-8 ilmek haroşa.Ters sıralarda ters ördüm.
     Bu arada 5.diş haroşada 3 ilmek ördüm.2 ilmek ördüm.2 ilmek kestim.3 ilmek ödüm. Böylece ilik yerini açtım.Ters sırada kestiğim 2 ilmeği artırdım. Her 17 sırada bir delik açtım.
 Hırkanın her başlangıç ilmeğini alırken bir ilmek dolayarak örmeden aldım. Bu şekilde kenarları düz göründü.
 10 tane artırma yaptıktan sonra yine artırma yaparak 3 diş haroşa ördüm.daha sonra yine 10 tane artırma yaptım. 3 diş haroşa ördüm ama haroşaların 2 dişinde artırma yaptım.3.dişte artırma yapmadan ördüm.
     3 diş haroşayı ördükten sonra 1 sıra düz arkayı ters ördüm. Sonraki sırada 8 ilmek kenar lastiği 1 ilmek düz mavi ipi örgünün önüne aldım. 1 ilmek örmeden aldım.2 ilmek mavi ile ters ördüm. Mavi iplik önde bir ilmek örmeden aldım.Mavi ipi işin arkasına aldım. 1 ilmek örmeden aldım. Mavi ipi işin önüne aldım 1 ilmek örmeden aldım.2 ilmek mavi ile ters ördüm. Kol yerine geldiğim zaman artırmaların arasındaki iki düz ilmekten itibaren diğer 2 düz de dahil ipe dizerek kol yerini ayırdım. Sonra arkayı da örnek kurarak örmeğe devam ettim.sonra 2 düzler dahil koldaki ilmekleri ipe dizdim. Ön tarafa örneği kurdum.1 ilmek düz 8 haroşa ile sırayı bitirdim. (ilmekler denk gelmezse 1 yada 2 ilmek arada artırma yapabilirsiniz.)
     Ters sıralarda ilmeklerin gelişine göre yine beyaz ilmekleri örmeden mavi ilmekleri ters ördüm. Kenar ilmeklerin bir tarafına ayrı beyaz ip bağladım.Kenar lastiğini onunla ördüm. Çünkü mavi ile örünce hırkanın diğer tarafına beyaz ip bağlamak gerekiyor. Mavi örnek bittikten sonra beyaz ip ile 4 sıra düz ördüm. (2 sıra mavi ile örnek 4 sıra düz şekilde ördüm.)16 tane örnek yaptıktan sonra 5 sıra haroşa örüp bedeni kestim.
   Beden bittikten sonra kolları 5 şişin 3 tanesine dizdim. İlk sıralarda tek şişe dizilmiyor. Aralardaki düzlerde 4 kez her iki taraftan 1'er ilmek eksilttim.10 tane örnek kurduktan sonra 4 sıra haroşa örerek kolları kestim.
   Boğazı için mavi ile beyaz ipliği burdum. (İsterseniz 2 ipliği birlikte zincir çekerek te yapabilirsiniz.) Başlarına ponpon yaptım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder