11 Şubat 2015 Çarşamba

REVANİ

MALZEMELER:

3 Yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı irmik
3 kahve fincanı un
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi

ŞERBETİ:

3 Su bardağı şeker
4 su bardağı su
Çeyrek limon suyu


YAPILIŞI:

        Önce yumurta ve şekeri iyice çırptım ve sırayla diğer malzemeleri koydum. Yağladığım orta boy kare borcam tepsiye döktüm ve 180 derece fırında pişirdim.
    Bu arada şerbeti yapım. Şeker ve suyu bir kabın içerisine koydum ve şeker eriyene kadar karıştırdım. Limon suyunu ekledim. Şerbeti kaynatmadım. Fırından çıkardığım kekin ilk sıcaklığı geçtikten sonra şerbetini döktüm. Şerbet kaynatmadan da tatlı çok güzel oldu. Acil misafir geleceğinde çabucak yapılabilecek bir tatlı. Şerbetinin kaynamaması da zaman açısından avantaj.
   Şerbetini çektikten sonra Hindistan cevizi ile süsledim.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder