2 Mart 2015 Pazartesi

ROBADAN MAVİ BEYAZ BEBEK YELEĞİ

MALZEMELER:

1 Adet Himalaya Mavi Bebe Yünü
1 adet Himalaya Beyaz Bebe Yünü
3,5 numara şiş
5 adet düğme


YAPILIŞI:


70 ilmek başladım.4 sıra haroşa ördükten sonra aşağıdaki gibi örmeye başladım.

6 haroşa -10 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma - 7 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma - 20 düz - 1 artırma - 1 düz- 1 artırma - 7 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma -10 düz - 6 haroşa
Bu şekilde 20 artırma yaptıktan sonra 3 diş haroşa örüp ortadaki 1 düz ilmekleri kollara dahil edip kolları kestim.(haroşanın 1 sırasında artırma yaptım. Diğer 2 sırayı artırma yapmadan ördüm.)
 Örneği 3+1 olarak kurdum.
6 haroşa- 1 düz kenar ilmeği (beyaz ip ile)-3 düz-1 örmeden ilmeği şişe geçirme-3 düz- 1 örmeden ilmeği şişe geçirme bu şekilde sıra sonuna kadar gittim. Yalnız koltuk altları sıkı olmasın diye 2'şer ilmek koltuk altlarında artırdım. 2 ilmekte örnek denk gelsin diye arkada artırdım. 1 kenar ilmeği ve 6 haroşa ile sırayı bitirdim.

Ters sırada yine aynı şekilde 3 ters 1 örmeden alma şeklinde sırayı bitirdim.
Düz sırada yine aynı şekilde 3 düz 1 örmeden alma şeklinde sırayı bitirdim.
Ters sırada 3 düz örmeden alınan ilmeği ters ördüm.Sırayı bitirdim.
Düz sırada mavi ipe geçtim. şaşırtmalı olarak örneği kurdum ve aynı şekilde ördüm.

Yeleğin diğer tarafına da mavi ip bağlayarak kenar haroşa ilmeklerini ördüm.Örgünün bir tarafında 17 sıra ara ile düğme için ilik açtım.






1 yorum: