23 Mart 2015 Pazartesi

YAPRAK MODELLİ BEBEK YELEĞİ



MALZEMELER

Pembe Himalaya bebe yünü
4 numara şiş

YAPILIŞI:

68 ilmek baladım. 6 sıra pirinç ördüm.
Örneği aşağıdaki şekilde kurdum.

1. Sıra -5 ilmek pirinç örgüsü  kenar ilmeği - 1 düz - 1 artırma- 1 düz - 1 artırma -1 düz- 2 ters - 1 düz - 1 artırma- 1 düz - 1 artırma - 1 düz-2 ters  1 düz - 1 artırma- 1 düz  olarak,son 5 ilmek pirinç örgüsü kenar ilmeği yapıp sırayı bitirdim.

Ters sıralar ilmeklerin göründüğü gibi ördüm.

3. Sıra - 5 ilmek pirinç 2 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma - 2 düz - 2 ters şeklinde sıra sonunda 5 ilmek pirinç

5.Sıra - İlmekleri göründüğü gibi ördüm.

7. Sıra - 5 pirinç - 3 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma - 3 düz - 2 ters sıra sonunda 5 ilmek pirinç

9. Sıra - 5 pirinç - 4 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma - 4 düz - 2 ters sıra sonunda 5 ilmek pirinç

11. Sıra - İlmekleri göründüğü gibi ördüm.

13. Sıra - 5 pirinç - 5 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma - 5 düz - 2 ters sıra sonunda 5 ilmek pirinç

15.Sıra - 5 pirinç - 6 düz - 1 artırma - 1 düz - 1 artırma - 6 düz - 2 ters sıra sonunda 5 ilmek pirinç

3 sıra ilmekleri olduğu gibi ördüm.

Daha sonra yaprakların kenarlarından her düz sırada 1'er ilmek eksiltip ortadaki ilmekleri artırdım. Aradaki 2 ters ilmeklerin her iki yanından artırma yaptım. Yalnız artırmayı yaparken artırmaların yanındaki 2 ilmeği ters ortada kalan ilmekleri düz ördüm. Yaprakların ortasında 1 ilmek kalınca kollar ve bedeni ayırdım.

Bunun için ilk 1.5 yaprağı ön için ördüm. (yaprağın 1 düz ilmeği dahil) sonraki 2 tam 2 yarım yaprağı kol için ayırdım ve 6 sıra pirinç örüp kestim. Arkayı ve diğer kol ve önü de ayarlayıp ördüm.Yeleğin bir tarafında belli aralıklarla 2 tane ilik açtım.
.Kolları kestikten sonraki ters sırada koltuk altlarına gelince 2 ilmek artırdım. Düz sırada artırdığım 2 ilmeğin 2 yanında 3 kez her 4. sırada 1'er ilmek artırdım. Böylece beden genişlemiş oldu.Daha sonraki sıraları düz olarak devam ettim. Açık şekilde 1 karış ördükten sonra 6 sırayı pirinç örerek yeleği bitirdim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder