23 Mart 2015 Pazartesi

KIZIMIN ÇORABI


MALZEMELER:

2 Adet Himalaya pembe ip
3.5 numara 5 şiş

YAPILIŞI:

10 İlmek başladım ve 4 sıra ördüm.

5 sırada düz ördüm. yandan 2 ilmek aldım- alttan 10 ilmek aldım ve diğer yandan 2 ilmek aldım.


Böylece yanlarda 2'şer ilmek ve alt ve üstte 10'ar ilmek olmak üzere toplam 24 ilmeğim oldu. Bundan sonraki sıralarda artırmaları yanlarda dizdiğim 2 ilmeğin sağından ve solundan 1'er tane yaptım.

Her şişimde 12 ilmek olana kadar artırmaları yaptım. Daha sonra düz olarak ayak büyüklüğüne göre topuğa kadar ördüm.
Topuk kısmına geldiğimde çorabın alt kısmındaki ilmekleri tek şişe geçirdim. 10 ilmek ördüm. 4 ilmek ördüm. Geriye döndüm 4 ilmek ve1 ilmek daha ördüm. İşi çevirdim. İlk ilmeği ipi dolayarak örmeden aldım. 5 ilmeği ve 1 ilmek daha ördüm. İşi çevirdim. İlk ilmeği örmeden ipi dolayarak aldım. Bu şekilde her iki tarafın ilmekleri bitene kadar devam ettim. Böylece topuğu bitirmiş oldum. İlmeleri yine 2 şişe bölüp düz örmeğe devam ettim.

Kısaca özetlemek gerekirse ortadaki 4ilmeğin 1 tarafında düzden 1 tarafında tersten ilmekler alarak ortadaki  ilmek sayısını artırıp kenarlardaki ilmek sayısını eksiltmiş oldum. Kenarlardaki ilmekler bittiğinde topuk ta bitmiş oldu.

Daha sonra bacak uzunluğu kızımın istediği kadar olduğu zaman lastik örüp çorabı bitirdim.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder