3 Kasım 2015 Salı

AJURLU SALAŞ YELEK

     Kızımla çarşıda gezerken mağazaların birinde salaş bir yelek gördü ve almamı istedi, ben de benzerinden örebileceğimi söyledim. Hemen ip alıp örmeye başladım. Çünkü kızım bayramda yeleği giymek istiyordu.

MALZEMELER:
3 Adet Himalaya Alpin ip
5 numara şiş

ARKA: 68 ilmek başladım. 3 diş haroşa ördüm.
1. Ajurlu örnek:

10 ilmek düz (son düz ilmeğin 2'si birlikte örülecek) -1 artırma- 2 düz-1 artırma- 21 düz (başta ve sonda 2 ilmek birlikte örülerek kesilir)-1 artırma-2 düz- 1 artırma-21 düz (başta ve sonda 2 ilmek birlikte örülerek kesilir)-2 düz- 1 artırma-10 ilmek düz (başta düz ilmeğin 2'si birlikte örülecek)

 2. Ajurlu örnek:8 düz(başta ve sonda 2 ilmek birlikte örülerek kesme işlemi yapılır.)- 1 artırma -1 düz-1 artırma 8 düz (başta ve sonda 2 ilmek birlikte örülerek kesme işlemi yapılır.) Koltuğu keserek örmeye devam ettim.


ÖNLER:
97 ilmek başladım.3 sıra ters ördüm.Örneği aynı şekilde kurdum. Bu sefer 1. örneği örerken kesme artırma işlemini ters sıralarda da yaptım. Örnek daha kısa oldu. Diğer örneği aynı şekilde kurdum. Koltuk kısmına gelince 1'er ilmek keserek koltuğu oydum.(Ben 25 ilmek ördükten sonra kesmeye başladım. Sizin öreceğiniz yeleğin büyüklüğü ve ipin kalınlığına göre ilmek sayısı değişebilir.



Parçalar bittikten sonra dikerek birleştirdim. ve kenarlarına püskül yaptım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder