8 Mayıs 2023 Pazartesi

KÖMBE (HATAY YÖRESİNE AİT)

 



        Tarif Hayatım Mutfak YouTobe kanalına aittir. Yapımına oradan bakabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=qFpHFWUZ_B0&t=9s
        
    Sosyal medyada kömbe tariflerini görüp çok beğenirdim. Üç yıl önce bir güneydoğu gezisinde Gaziantep'te kalıplarını görüp 2 tane ileride yaparım diye almıştım. 

    Bu yıl depremden sonra hasar tespiti için  15 gün Kahramanmaraş'ta kaldım. 1 gün için Gaziantep'e geçince oradan da kömbe baharatını alma imkanım oldu.Tek eksik malzemem sarı un kalmıştı. Onu da migrostan bulup hemen tarifi denedim. Çok güzel oldu. Yapmak isteyip te benim gibi  cesaret edemeyenler deneyin memnun kalacaksınız.

MALZEMELER

1 kg sarı un
500 gram normal un 
500 gram tereyağı , margarin veya vita yağı (oda ısısında) (ben tereyağı kullandım.)
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı su
2.5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
1 tatlı kaşığı dolusu kömbe baharatı (yeni bahar,mahlep,karanfil,zencefil,tarçın,damla sakızı,Muskat)

İÇİ İÇİN
Ceviz

ÜZERİ İÇİN

SUSAM

YAPILIŞI:

        Unlar, kabartma tozu, vanilya ve kömbe baharatı bir kap içerisinde karıştırılır.

        Derin bir kap kullanılırsa daha rahat yoğruluyor.Yağlar, su, süt birbirine karışıncaya kadar karıştırılır. Daha sonra şeker katılır ve eriyinceye kadar karıştırılır. Un karışımı azar azar dökülerek hamur yapılır.

        Hamurlar küçük parçalara bölünür. İçine ceviz parçası konur.Susama batırılıp kalıba basılır.
        
      Bu ölçülerle 3 tepsiden 90 tane kömbe çıktı. Tepsileri tek tek ve fansız 170 derecede pişirdim. Pişerken mutfağa yayılan kokuyu size anlatamam çok güzeldi.

        Soğuduktan sonra kavanozlara koydum. Bakalım bize ne kadar dayanacak.Cam kavanozlarda ağzı sıkı kapatılarak 2-3 ay tazeliğini koruyormuş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder