5 Kasım 2013 Salı

TUNUS İŞİ EBRULİ HIRKA


                    Kızkardeşim bayram için geldiğinde giydiğim hırkayı görünce aynısından ben de istiyorum dedi. Canım kardeşimi kırmak olur mu ? Hemen bayramda örmeye başladım.

                    Bu hırkayı nako safari ip  ve 6 numara tığ şiş ile ördüm. 8 tane yumak kullandım.

          
                Hırkanın arkasını 110 ilmek ile başladım. 6 sıra lastik ördükten sonra 6 sıra da yanlardan 8 ilmeği lastik örerek yırtmacını yaptım. 2 sıra düz ördükten sonra her iki yanda 1 ilmek eksilttim. Her 7. sırada bir bu eksiltmeleri 7 defa yaptım. daha sonra düz örerek arkasını tamamladım.

               Önlerini 58 ilmek başladım.Yırtmaçlar için lastiklerini arkadaki gibi ördüm.Önlerin bir tarafındaki başlangıç ilmeklerini, diğer tarafında bitiş ilmeklerinden 8 tanesini lastik örerek devam ettim.Bu arada bir tarafta düğme için  ilmekleri örerken 6 tane ilik açtım.Yakayı da kare olarak kestim.

                Kollarını 42 ilmek başladım ve her 4. ve 5. sıralarda her iki taraftan artırarak ördüm.Bütün parçalar bittikten sonra kenarlarını tığla örerek birleştirdim.

                Bu hırkanın özelliği yanlardan keserek örüldüğü için bedene oturuyor ve güzel görünüyor.



 

                      Bu da kendime ördüğüm fermuarlı ve yuvarlak yaka hırkam.




  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder