17 Ocak 2014 Cuma

TUNUS İŞİ ÇOCUK BERESİ


             Bu bereyi nakonun süper inci pembe ipi ve 5 numara tığ şiş ile ördüm.
             101 tane zincir çekerek bereye başladım. 5 sıra ters örgü örerek lastik kısmını yaptım. Daha sonraki sırada 12 düzden sonra 2 ilmeği çapraz ördüm. (Yani önce öndeki ilmeği değil yanındaki ilmeği daha sonra da öndeki ilmeği ördüm.) Sonra 13 düz 2 çapraz 13 düz 2 çapraz 13 düz 2 çapraz 13 düz 2 çapraz 13 düz 2 çapraz ve 12 düz ile sırayı tamamladım.
      Bu şekilde 11 sıra ördüm.12. sırada kesme işlemlerine başladım. Eğer ipiniz kalınsa 8 sıra örmeniz yeterli olacaktır.


         Kesme işlemini yaparken 1 ilmek aldım sonraki ilmeğin iki tanesini birden ördüm.Her 2 çaprazdan sonraki düzlerde bu kesme işlemini tekrarladım.Daha sonraki sırada kesme işlemin başta değil 2 çapraz ilmekten önceki ilmeklerin 2 tanesini birden örerek kesme işlemini yaptım.Hep böyle şaşırtmalı olarak bir başta bir çapraz ilmeklerden önce kesme işlemlerini yaptım. İlmekler azalınca tığla hepsini birden topladım.Tığla bereyi örerek birleştirdim.
         Sıra kulak kısmına geldi. Başlangıçtan itibaren 15. sırada 20 ilmek ters örerek başlasım. 1 sıra örüp diğer srada 2 baştan ilmekeri kestim. Bu şekilde ilmekleri azaltarak ördüm. Diğer tarafta da aynı işlemi uyguladım.Uç kısımlarına zincir çektim.

    Süslemek için tchibodan aldığım örgü aparatını kullandım. Örgü aparatıyla yaptığım zincirle bereyi süsledim. Tepesini ve bağcıkların uçlarını ponpon yaparak süsledim.Ponponları da ponpon yapma aletiyle yaptım. Bir sonraki yayınımda onun da nasıl yapıldığını paylaşacağım.


      Bu berenin örneğini ablamdan (Duygu ÇİÇEKLİ) aldım. Çocukların kafasına tam oturuyor ve çok güzel görünüyor. Yapmak isteyenlere kolay gelsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder