7 Mayıs 2014 Çarşamba

PROFİTEROL


HAMUR İÇİN MALZEMELER:

4 yumurta
1 +1/4 Su bardağı su (1/4 bir su bardağını göz kararı 4'e bölüp birini dolduracaksınız)
1+1/4 Su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
180 gram margarin
1 tatlı kaşığı şeker

KREMASI İÇİN MALZEMELER:

500 gram süt
1 su bardağı toz şeker
5 çorba kaşığı un
1 paket krem şanti
1/2 su bardağı süt (krem şantiyi hazırlamak için)

ÜZERİ İÇİN:

Hazır çikolatalı sos


YAPILIŞI:

Tencerenin içerisine suyu, tuzu, şekeri,margarini koyup margarin eriyene kadar kaynattım. Daha sonra unu koyarak hızlı bir şekilde karıştırarak pişirmeye devam ettim.10 dakika kadar pişirdim. Tencereyi ocaktan alıp soğumaya bıraktım.

     Soğuduktan sonra teker teker yumurtaları kırarak çırptım.

          Kıvamı resimdeki görüldüğü gibi oldu.Daha sonra bir poşetin içerisine hamuru doldurdum ve köşesinden ucunu küçük kestim. Hamuru yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde sıktım.(Aslında biraz daha büyük sıkılırsa daha güzel olacağını düşünüyorum. Kremayı içine daha çok sıkabilmek için) 175 derecelik ayarda yaklaşık bir saat kadar pişirdim.
      Hamur pişerken kremasını yaptım. Soğumaya bıraktım. Arada üzeri kabuk bağlamasın diye karıştırdım.Krem şantiyi yarım bardak süt ile hazırlayıp, soğuk kremanın üzerine dökerek karıştırdım.

    Hamurlar pişip soğuduktan sonra sıkma aletine  veya poşetine kremayı koyup altından delerek doldurdum.Çikolatalı sos yapıp üzerine döktüm.


            Çocukların çok seveceği bu tarifi yapmak ve tutturmak ban çok zor gelirdi. Ama bu tarifi denedim çok güzel oldu. Yapmak isteyenlere tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder