29 Mart 2015 Pazar

PARA ŞAL


MALZEMELER:

Nako Moher Special Ebruli İp (1 Adet)
6 numara şiş


YAPILIŞI:

 Önce 4 ilmek başlayıp 4 sıra ördüm.(önde düz arkada ters)
Ters sıralarda ilmekler ters örülecek.
5. Sıra: 1 düz - 1 artırma- 3 düz
7. Sıra: 2 düz - 1 artırma - 3 düz
9. Sıra: 3 düz - 1 artırma - 3 düz
11. Sıra: 1 düz - 1 artırma - 3 düz - 1 artırma - 1 kesme(2 ilmeği birlikte içten örme) - 1 düz
13. Sıra: 2 düz - 1 artırma - 4 düz - 1 artırma - 2 düz
15. Sıra: 3 düz - 1 artırma - 1 kesme - 5 düz
 17. Sıra: 1 düz - 1 artırma - 3 düz - 1 artırma - 1 kesme - 4 düz
19. Sıra:2 düz - 1 artırma - 4 düz - 1 artırma - 1 kesme - 3 düz
21. Sıra: 3 düz - 1 artırma - 1 kesme - 3 düz - 1 artırma - 1 kesme - 2 düz
23. Sıra: 1 düz - 1 artırma - 3 düz - 1 artırma - 1 kesme - 3 düz - 1 artırma - 1 kesme - 1 düz

25. Sıra: 2 düz - 1 artırma - 4 düz - 1 artırma - 1 kesme - 3 düz - 1 artırma - 1 kesme - 5 düz

Bu Şekilde artırarak örmeye devam ettim. 13 tane artırma olunca tam ortaya gelmiş oldum. Bu sefer kesme işlemine başladım. Kesmeye başlamam için Başlangıçta 4 tane ilmeyimin olması gerekiyor. İlk Başta 2 ilmeği birlikte örüp kesme işlemini yaptım.3 ilmek ördüm- 1 ilmek artırdım. Örneği aynı şekilde sıra sonuna kadar devam ettim. Kesme işlemini yaparken devamlı ölçmek gerekiyor. Sıra sonunda bazen kesme işlemi yapmadan ilmekleri örmek gerekiyor. Her sırada kesme işlemi yapılırsa ilmekler çabuk azaldığı için tam üçgen olmuyor. (Mesela sıra sonunda artırma ve kesme işlemi yapılıyor ya 2 sıra kesme işlemini yapıp 1 sırada artırmayı yapıp kesme işlemi yapmadan örmeye devam edebilirsiniz. Sık sık ölçüp bazen de 2 sıra kesme işlemi yapmadan, 1 sıra kesme işlemi yaparak örmeye devam edilebilir. Ama her sıra başında 1 ilmek kesiliyor.)

Şalı bitirdikten sonra 3 zincir çekip ipliksiz batarak kenarlarını ördüm. Hafif ısıdaki ütü ile ütüledim.
Paraları yaparken 2.5 numara tığ ile 4 zincir çektim. 12 trabzan yapıp birleştirdim. Diğer sırada her tırabzana 2 kere batarak birleştirdim. 3. sırada çiftli trabzan (trabzanı 3 kerede çektim) yaptım. Yine her trabzana 2 kere battım. Daha büyük olmasını isterseniz 1 sıra daha yapabilirsiniz. 25 zincir yapıp parayı bitirdim. Ben toplam 17 tane para yapıp birleştirdim. Paraları ütü ile ütüleyip düzleştirdim.
İlmekleri eksiltmeye başlayınca sıra sonunda yukarıda son artırma ilmeğinden sonraki ilmekler bir kaç sırada bir kesilmeden örülecek.





Eksiltmeye başlayacağınız zaman sıra başındaki ilmekler yukarıdaki şekildeki gibi olacak. Bir sonraki sırada ilk ilmekten sonra artırma yapılmayacak. İlk 2 ilmek beraber örülecek 2 ilmek örülecek 1 ilmek artırma yapılacak.
 
  Ben bu şaldan 2 tane ördüm. Biri kızıma biri teyzesine. Daha önce aynı ip grubundan ajurlu atkı yapmıştım. O ipten biraz kalmıştı. Onu da kullanınca 1 adet ipten 2 tane şal yaptım. Normalde 1 adet ipten 1 tane şal çıkıyormuş. Ama 2 adet ipten 3 adet şal çıkıyormuş.

  Bu şalın örmesini bana gösteren eltim Sema ULUSOY'a teşekkür ederim.
Bu da arkadaşımın kızı için ördüğüm para şal.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder